ITS PARTY TIME!!



" A picnic is more than eating a meal, it is a pleasurable state of mind" - DeeDee Stovel

gadis dan belon
entrance to the beauty place!

Assalamualaikum, yeah guys, nak tanya bila last korang berparty sambil tengok keindahan alam? Aku jamin ada certain dah berzaman tak berpicnic party with nature. Okay as usual lah this is one of Cesta 16 punya programme ( picnic party), its starry cestars punya gathering, aku bedal je cakap party time sebab aku rasa cam betul- betul fun that time! tapi tapi tapi

aku taknak cakap pasal Cesta 16 hari ni sebenarnya sebab aku teringat pasal kisah silam about this post hehehe.

Last aku berparty ( i mean picnic party tau guys jangan pikiaq bukan bukan naaaa, im not liar tho hahaha) time aku umur setahun dulu kot. Tak tahulah kalau ada lagi lepas tu tapi setakat ni kotak memori aku logically accept time aku umur setahun sebab? haaa sebab ada gambar aku bahagia kat taman time tuuu.

Time tu guys, sorry adik aku takde lagi hihi (sabar ek adik) haha yelah time kecik, family kita semua sihat lagi. Time aku picnic umuq setahun ni nenek (opah) and arwah tok ada lagi, im grateful for that though, time ni semua ada, makcik aku semua lah hehe.

time tu kejar apa pon tak tahulah bahagia betul
with mama and opah hihi
Setahu aku lah, time aku kecik memang dah cam kawan baik ngan nature, aku mungkin tak fanatik dengan bunga ( dont give me flowers if you date/ marry me) haha

happy family hihi

nampak tak gaya friendly ngan nature? ceh
semua mata kat kita la
malulaaa hihi

tak tahu lah nape, but im a fan of ocean, river, jungle. (dah kahwin pantai or hutan or sungai wajib pergi okay!) Aku suka tengok binatang and suka pergi taman, hutan, pantai semua. Kalau holiday, memang tu je aku mintak untuk release kan stress and perasaan sedih (drama betul).


Nape aku kata gambar-gambar picnic kat atas tu as " picnic party"? Hah sebab time tu aku lah princess cehh so semua perhatian kat aku, nak main belon lah, kejar-kejar lah. Tulah party aku time picnic dulu hahahaa. Semua layan je ler.

people gone but memories stays forever
the end of my "party"

KOTAK MEMORI DITUTUP.

So now, meh aku cerita pasai picnic party Starry Cestars sikit. Kita ke zaman kini pulak okayy. Aku rasa yang sape ada time party tu (certain) memang tahu first impression aku fuhhh

CAM ORANG JAKUN!! SEBAB AKU TAK TAHU TEMPAT TU WUJUD KAT KL BERKONKRIT NI WEH! hahahaha. Okay tempat yang indah, sedap mata memandang ni wujud hokey kat KL yang rasanya cam oksigen pon semput-semput nak sedut. Nama tempat tu Taman Botani Perdana, Lakefield, KL. Kalau korang nak jogging ke buat gathering ke date ke (ehem) hah bolehlah sangat dialu-alukan melawat tempat indah ni. Tempat dia besar gila guys.

one of the guest kat picnic party ni with host teen2teen!

Nape aku cakap best? okay best sebab ada shooting and dengar pengalaman seorang model and seorang rock climbing! sambil merapatkan silaturahim! itulah fungsinya berpicnic party hehe

kat tengah tu lah akak model hihi ngan abang pemanjat tebing tak tangkap sebab malu hihi
abang tu tinggi cam galah weh.

time ni cam budak-budak sebab main shaving cream untuk hasilkan karya cehh
Time last aktivity, lukis-lukis guna aluminium foil, pewarna makanan, shaving cream and A4 paper ni fuh khusyuk habis hahaha lama dah tak berseni ( aku memang tak berseni ye) tapi inilah definisi party untuk aku,

rasa seronok main benda-benda yang mencomotkan and berwarna. Tak ayu dah buat benda ni, fokus nak warna-warna je. Seronok cam budak sekolah lah( i miss school moments). Not lying hahaha.

Last but not least guys, sometimes kita kena keluar and explore tempat-tempat camni, tenangkan perasaan and exercise. Jangan duduk rumah tengok gadget je, its not healthy guys, we still young, manfaatkan masa muda untuk jadi produktif! -Amni

And pengajaran, KL ni ada macam-macam ye guys, dia cam maze runner sikit haha. Bila buat camni aku terkenang time kecik-kecik, well this is my childhood and I should keep it and appreciate it.
That is why i decided to share with you guys, take a moment and berangan balik time happy moment childhood korang okay? and share lah apa yang korang tak boleh lupa time childhood korang dekat entry ni ;)

Comments

Popular posts from this blog

#DONE INTERIM

KEK BATIK CHEWY

ENGLISH CAMBRIDGE