RAMADHAN PLUS RAYA




its the ramadhan journey

Assalamualaikum and marhabaaan yaaa ramadhan marhabaaan ya Ramadhaan ( saat aku tulis entry ni dah ghaya dah pon) haha so moh ler dengo eden nak cite pasai puasa and raya kali ni.

tak cukup 2 orang nii
giant laaa tempat lepakk

A bit special untuk bulan,benda, event hah kali ni sebaaab aku tak puasa bersama dengan keluarga kat umah tapi kat UiTM dengan housemates dan kawan-kawan lain. The gist of topic puasa ni bila classmates aku sangat lah beria buat moreh (2 kali weh) padahal tak sampai sebulan kenal XD

RAMADHAN 
sambutan tadarus UiTM kuala pilah yo!

baru gempak ramadhan ada tadarus


Seriously aku salute dengan semangat dorang untuk ada bonding gitu, morehnya sampai pukul 12 sebab ada sesi kenal2 lan untuk kali ke berapa entah hahha ( trust me ada yang masih confius but its okay)  and kebetulan esoknya tu birthday salah seorang classmates kitaorang. Moreh pertama ni ada hamba Allah ( sesiapa pon dikau moga Allah berkati) belanja KFC hah nasib lah pilah tu ada gak laa makanan cam KFC ngan Pizza Hut.

farewell party for cira and wish birthday iskandar sekali

Moreh ke 2 hamba Allah yang lain atau yang sama gerangannya telah belanja satu kelas ice cream dan aku Masha Rabbi dengan tak malunya makan 6 con ice cream malam tu. Memang lepas tu ramai lah kelas lain ikut apa  kitaorang buat dengan buat iftar lah, moreh lah. In my opinion, its good and kau boleh belajar culture baru, kenal dorang lebih dalam dan mungkin ada yang buat jadi jodoh ( no no no belajaq priority naa haha),

Second yang special Ramadhan kali ini adalah dimana aku tercicir kunci rumah dan bilik asrama ( I CRY DEPAN PUSAT ISLAM DENGAN SENDUNYA) nasib tak melalak. Cerita dia cenggini, aku pergi kelas and aku simpan kunci dekat depan Pusat Islam ( surau) time nak pi kelas pagi tu and aku yakin lagi soheh dan benar aku dah zip bag. Lpeastu aku pi PTAR ( library) kunci masih lagi dalam beg.

Masa OTW nak balik tu aku nak keluarkan kunci and YA RABBI kunci TAKDE KUNCI HILANG! time tu ada sorang kawan aku nama dia Sofie, dia lah yang teman aku cari kunci and nampak aku menangis cam orang hilang anak.  Panic weh aku selongkar beg aku sampai orang tengok pon dah tak kisah. Mencicit tengok tepi-tepi rumput and and dekat depan Pusat Islam tu aku cari dekat 10 kali gak ulang alik.

Dah tak kisah apa orang pandang sambil tahan hingus leleh. Aku call housemates aku tanya ada tak kat meja ke katil ke dorang pon geledah laa bilik aku. TAKDE. Time tu nak luruh jantung. Pikir nak call mama ngan bapak tak sebab selalunya dorang je boleh tenangkan aku. Housemates aku suruh aku balik dulu and dorang pon trylah godek2 kunci semua orang kat mangga wardrobe aku.

NASIB BAIK BOLEH BUKAK kalau tak, tak mandi seminggu aku. Hahaha. tak dan dengan tu aku tanya group diploma sem 1 ada nampak tak. Kira cam satu pilah tu jugak lah tahu ada orang hilang kunci.

Nak dijadikan ceritanya. Tetiba ada orang call aku, nama dia Aqilah but we call her Aqil.
" Am kunci awak adalah" 
Aku tercengang je cam terkejut " Kat Mana wak ya Allah terima kasih kat mana jumpa"

Part ni aku rasa nak lepuk je diri sendiri
 " Awak tertukar beg dengan kita lah, ni buku2 awak file semua dekat dalam beg lagi satu, yang ada kat awak tu beg kita"

AKU TERTUKAR BEG MASHA RABBI. Menangis gelak ke kecewa ke tak tau lah. Patutlah aku rasa cam beg aku kosong je hahahaha so itulah cerita yang menunjukkan bertapa clumsynya aku.

So untuk sesiapa yang nak tahu cerita kunci hilang itulah cerita dia.

SYAWAL ( RAYA)

Kali ni ghaya ceq special habihhh. Pasaipa?

KALI PERTAMA KELUARGA AKU SEDONDON BAJU RAYA.

#teamrayagrey

Hah tema tahun ni grey so memang semua pakat sedondon laa. Selama ni dari aku baby sampai lah 17 tahun tak pernah sedondon baju raya.

Semua ikut citarasa sendiri je nak warna apa, so this time tak tahu kenapa semua nak sedondon. Leceh jugak nak cari warna grey yang murah dan mengikut syariah gituuu.

Benda yang aku tak faham kan, asal baju raya tahun ni banyak yang mahal2 ek. RM 300+ sepasang ya rabbi takpelah haha tapi aipp yang mampu tu takpa lah naa ikut citarasa memasing hihi.

So berkesempatan raya17 ni, aku mintak ampun mintak maaf lah kalau ada entry aku yang pedas, yang korang terasa ke and dekat korang jugak kalau ada buat salah, terkutuk sengaja dan tak sengaja. Kita 0-0 okay?

Mat Ri Ye #trend17

-amni-

Comments

Popular posts from this blog

#DONE INTERIM

KEK BATIK CHEWY

ENGLISH CAMBRIDGE