your truly supporters and admire

Assalamualaikum and hai korang! lama tak menjenguk blog ni hahaha. Maklumlah bila ada idea dengan benda best je baru terluah nak mengarang hehe.

So entry kali ni mungkin akan tersentap sikit sebab agak sensitif tapi tak apa jangan risau kita sama sama hayati and berubah slow-slow. No judging2 ya!

So pada suatu pagi yang indah cewahhhh

Time tu aku tengah siap-siap nak pergi kelas,

 hari tu kelas pukul 8 dan seperti biasa student confirm akan merungut nak pergi kelas pukul 8 sebab terlalu awal dan sepatutnya masih sedap tidoq lagi.

Aku bukak story whatsapp kawan-kawan aku and tetiba ada satu post kawan aku ni sangat menyentapkan dan menyentuh hati aku.

kalau korang zoom gambar ni in sha Allah boleh baca dengan jelas.

2 person patiently  waiting for you


Time aku baca tu dari ngantuk terus segar. Aku tetiba je segar and terus cam fikir apa yang dia cakap tu betul and sepanjang perjalanan ke kelas tu aku dok brain kata-kata dia.

So daripada hari tu aku dapat lah conclude kan sedikit sebanyak pasal topic hari ni.

ACTUALLY MAK AYAH KITA LAH PEMINAT DAN PENYOKONG KITA YANG NOMBOR 1.

Yeap not your girlfriend or boyfriend or your friends.

Kau pernah nampak tak mak ayah kau cam ungkit apa dorang bagi bila kau nak something for pelajaran? Pernah tak bila dorang call kau and suruh kau study elok2 tanpa putus2 ayat tu setiap kali dorang call?

Aku rasa tak ada mak ayah yang ungkit demi pelajaran kita walaupun kerja sampai malam buta. Subuh keluar rumah, pukul 10 baru balik dari kerja.

Mereka tanpa putus-putus doakan kita.

Ada satu hari tu, lecturer aku ada cerita yang mak ayah kita ni ingat kita ni 24 jam study elok-elok sampai nak call kita pon takut sebab takut kacau time study tapi sebenarnya anak dia yang ganggu masa study sendiri dengan main game, layan drama korea tak habis-habis and tido 24 jam.

Bagi aku betul lah, aku rasa semua mak ayah akan rasa macam tu, bila anak tak ada depan mata, dah masuk Universiti dorang tanpa putus2 doakan anak2 dorang berjaya, mudah dapat ilmu, sampai nak call pon takut kacau.

Kita as student rasanya dah besar panjang dah makin matang dah boleh tahu kot nak hadkan hiburan tu kepada berpada-pada, study elok-elok and jaga maruah keluarga.

Bagi yang tak selalu call mak ayah tu rajin-rajinkan lah call. 1 kali seminggu ke lagi-lagi bila ada quiz, exam, test, mintak lah berkat dorang.

 Walaupun korang study biasa-biasa mana tahu sebab mintak berkat doa mak ayah lepas dengan jayanya semua soalan-soalan tu tanpa blank.

Jangan sebab kita duduk jauh, mak ayah jauh dari mata kita, kita rasa bebas.

Bebas sangat tanpa ingat batas, baik atau buruk.

Mereka mungkin tak nampak apa kita buat, baik atau buruk

Tapi ingat kifarah tu ada.

Kalau kau khianati peminat dan penyokong utama kau,

Percayalah nanti kau akan menyesal tak sudah.

Oh yaa

Kalau kau kau rasa

Tak call family engkau, kau kuat

Kau salah dan sebenarnya lemah

Sebab dorang lah booster korang.

#reminder




Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

#DONE INTERIM

KEK BATIK CHEWY

ENGLISH CAMBRIDGE