A DAY WITHOUT YOU :(



                            




WARNING!!!!

This is not about love 


AIP AIP AIP 

STAY TUNE

ITS ABOUT
        

....................................



A DAY WITHOUT INTERNET!

Sabar,lek lu, aku tahu bila baca header entry ni cofirm ingat cerita cintan cintun kan. Ish cer husnuzon sikit ewah. Assalamualaikum guys,wazzap!

Entry kali ni dipanggil #challengeforamni, kira ni challenge pertama aku buat and update dekat blog ni kikiki. So pada tanggal 23/3/2017 eceh, i decided to live without internet.

Orang selalu cakap, "sumpah doh aku takleh hidup tanpa internet". So aku curious gak, betul ke statement tu. As a person yang selalu stick ngan phone. I would like to try lah.

Cantik plak ngan masa,kebetulan aku time tu balik kampung rumah opah and lemme tell you, theres no wifi kat sana, tv channel biasa2 je takde gempak2. Memang cun lah nak buat challenge ni.

So, dalam perjalanan aku memang tido je,tak sentuh phone sebab aku stay up malam sebelum tu,to make sure semua barang dah simpan hah. Memey tidoq ja laa penat kemaih rumah semua.

Sampai je kat kampung, salam2 ngan opah,borak2 semua, aku campak bag tangan kat tepi, bekerjasama cam wonderpets dengan adik aku letak cadar kat katil. Maka kami pon beradu walhal dah tidoq 4 jam dalam kereta.

Pastu parents panggil keluar makan,pi makan kat luaq, yang lain main phone,kita dok baca buku pride and prejudice sampai waitress kat kedai tu cam pandang skema je. Time makan curi attention semua suruh borak2.


skema betul baca kat kedai makan hahahaha


Tidoq bukan sekejap lama woi sampai petang,lepas asar. (Jangan ikut perangai ni ye,lagi2 tido lepaih asaq,gila satgi dik oi)

Time tu dah rasa mendap dah, bateri fon still 100 tau eii, aku pon pi mandi2 pastu baca buku pride and prejudice. Baca 20 minit,bosan. Pi menulis esei plak. Sampai habis satu perenggan, bosan.

Time ni nafsu dah tergugat, nak on data tapi cam "amni cabaran ni" gigih lah tolong adik aku belajar math ngan sains, mintak mama bapak beli kuih gelang, apa lagi ratah lah cik adik. Sambil ngajar adik, landing kat sofa terus lena. Pergh nampak tak kemendapan kat situ.


buat esei sebab taknak mendap, tapi blank nak buat ayat
so sadaqallah jelaaaaa

 Malam tu, kitaorang pi makan kat luar makan steamboat, wallaweyh sedap sampai kau tak ingat fon pon hahhh, TADAAA

POWER OF FOOOOD!!

Jadi. Sebenarnya, tak sampai 24 jam pon aku tak on data, malam tu pukul 12, aku terkandas dengan nafsu hiburan.

Konklusinya :

1.MANUSIA MEMANG TAKLEH HIDUP TANPA INTERNET

 2. Use internet wisely, memang internet ni hiburan banyaknya,tapi learn while have fun lagi menarik kan?

3. Try socialize dengan orang sekeliling,main ngan budak-budak ke, borak rancak ngan yang lebih tua dari kita. Enggak ada salahnya dong. Komunikasi itu penting sih.

4. Take a break from it. Sebab bila kau tak ketagih, kau akan menghargai sekeliling kau. Bila one day tu dah takde nangis banjir satu rumah.

5. Korang pon boleh try, and share apa perasaan korang kat dalam blog ni hehe.

That's all for this time. #challengeforamni.
Adios.

Comments

Popular posts from this blog

#DONE INTERIM

KEK BATIK CHEWY

ENGLISH CAMBRIDGE