Once BFF, Forever BFF

Assalamualaikum and holla!
back again here, fuhh not really feeling well tapi sebab bosan and rasa cam terperap so yeap,
blogging lah haha.

Nak cerita sebenarnya, haritu aku tengah siap-siaplah nak pergi kerja tau macam biasa

TUP..TUP...
Phone aku penuh notification whatsapp, rupa-rupanya Sabrina dengan Izzah dah ada depan pintu rumah nak melawat and buat suprise lah kononya hahaha. Apa lagiii menggila lah kitaorang time tu dengan gelak tawa, dok cerita pasal pengalaman kerja masing-masing.

TETIBA IZZAH KATA " Weh Am, kitaorang ingat nak beli no PIN UPU kat AP (Ampang point) sebab lepasni susah nak dapat cuti dah, aku apa lagi gabra laaaaaa. HAHHH AWATLAA TAK CAKAP AWAL-AWAL dahlah aku kerja hahahhaha.

Jadi aku try sebenarnya berfikiran rasional, aku try lah fikir ada possibilities tak mak bapak aku nak cuti bulan FEB ni nak pi beli no PIN and aku rasa memang takde sebab atas kekangan tertentu lagipon belajar berdikari sikit beli ngan dorang. Time matriks punya, aku beli ngan bapak hah bapak yang bayarkan.

Jadi aku call madam (my boss) cakap aku masuk lambat sebab unplanned nak pi beli NO PIN UPU since satgi takde sape nak hantar haaaah. Manakala mereka call Aisyah alang-alang cam reunion plak dik oii. So we took a bus to go there and alang-alang dah sampai AP apa lagi, jumpalah cik Intan yang kerja kat situ.


Before pi jumpa kekasih hati cik Intan, kitaorang pi beli no pin takut ramai orang. Dengan confidentnya masuklah tempat dituju tu. Dengan suara garaunya abang polis err pakcik? hah tak kisalah tanya apa urusan kitaorang. Service agak lambat lah sebab kitaorang bertiga je pi beli no pin tapi erm dekat sejam jugak woi tunggu tapi takpe SABAR TU KAN SEPARUH DARI IMAN.

Sabar sangat haha dengan tak solatnya lagi, tak makan lagi. Around pukul 3 tu meet up ngan Aisyah pi jumpa Intan cause nak lunch sama-sama. So kitaorang pergi lah Yubiso tu ( intan kerja situ hoho) tunggu Intan punch card untuk keluar makan.

Yang lain apa lagi, Izzah ngan Aisyah dok nyanyi lagu kpop kat kedai tu, Sabrina dok tengok make up, Aku? as usual, jalan pi section buku tulis hah rambang mata kat part tu since i need one pretty book as my diary. ITULAH KERJA KITAORANG TIME TUNGGU INTAN. fuhh.

muka happy sebab jumpa and beli barang yang nak
sorang beli buku (aku) sorang beli lipstik sorang beli facial treatment
aduh aduh hahahaha


Lepas dah bayar buku fuhh nak suruh sorang-sorang keluar kedai for lunch kemain susah sebab semua dok tenung make up tu MasyaAllah haha.
" Guys, kita kerja tau" time tu dah kul 3.20 p.m dah hah semua dok jalan pi kedai makan sambil pot pet mulut pilih kedai makan. Workmate intan pon sakit kepala dengar kitaorang dok bising kalah makcik-makcik kat pasar.

But you know what? kitaorang tak kisah pon sebab hellloooo 3 bulan tak jumpa weyh!!! Hari-hari melepak gila-gila sesama, study sesama ni 3 bulan menyepi, terseksa jiwa dan raga hahaha. Okay okay back to story, kitaorang makan kat JomBali tu kedai baru, so far okaylah walau tak banyak option but still nice. Apa lagi mukaddimah nye semua pot pet cerita pasal kerja pastu pasal hati ( you know girls kan) pasal family pasal ngarut-ngarut lah.

cerita pastu gelak (repeat 10 kali k) sakit perut weh gelak banyak. Makanan sampai apa lagi terkam sambil share-share makanan cause sharing is caring (awww)


okay selfie dulu before terkam makanan hahaha

Lepas tu kitaorang solat and tangkap gambar sesama before going back to work and home (dorang je)  sambil tunggu bas dekat 40 minit hah.

tunggu bas sambil share makan ice cream sesama


At last dapat gak bersua muka and lepak-lepak untuk rapatkan silaturahim kan. After All, we might be 18 and matured, but when we are together, we still act like 14 years old girl with 5 years old attitude.

Mostly yang kenal aku tahu that aku betul-betul jaga friendship and sayang kawan-kawan aku (anis and iman too, still x de chance nak keluar sesama)  for others we might just a friend but for me we are a big family who need each other.

                                                     ONCE BFF, FOREVER BFF

p/s : jangan tikam kawan dari belakang, no one deserve that kind of treatment

-amnisabri-

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

#DONE INTERIM

KEK BATIK CHEWY

ENGLISH CAMBRIDGE